lördag 12 mars 2011

Sockerpasta

Till dekorationer har jag använd marsipan, men det är inte så lätt att jobba med så jag läste på lite på nätet och hittade sockerpasta. har varit på väg att beställa det många gånger men till slut tänkte jag att jag faktiskt kan göra det själv.. Och det gjorde jag idag!! Receptet hittade jag här. Nu hoppas jag att den är lika lätt att jobba med i morgon som den va idag. Bilden på tårtan med dekorationerna från sockerpastan uppdaterar jag med i morgon.. Första gången jag faktiskt är nervös för att nåt inte ska funka.. :o)

Delade satsen och gjorde en rosa och en grön..

..........................................................


Så här blev resultatet..
Chokladtårta fylld med banan, vanilj, chokladformage med chokladcrisp samt hallon. Marsipanlock och dekorationer av min hemmagjorda sockerpasta. Den va kanon att jobba med faktiskt, nu behöver jag vettiga utstickare bara... Formen kunde jag inte få till, det blev en svampliknande sak men alla är vi barn i början..  :o)

1 kommentar:

Annika sa...

Jag tyckte den blev superfin och fyllningen, jösses så gott d lät :)